Notícies

Obertes les inscripcions per al “Viu el Besòs”

Dijous, 10 juliol 2014

‘L’estat ecològic dels rius i els índex biòtics’ i ‘Conte del riu per als més petits de l’escola’ són les dues noves activitats que oferirà el curs vinent el programa educatiu Viu el Besòs, que organitza el Consorci per a la Defensa de la Conca del riu Besòs.

La primera d’elles es dirigeix als alumnes de batxillerat que vulguin aprofundir en el coneixement de la morfologia, macroinvertebrats i cobertura vegetal, en la seva aplicació com indicadors biològics. Es tracta d’una sortida de camp d’unes 3 hores de durada.

Per la seva banda, el taller ‘Conte del riu’ està dissenyat per al curs d’educació infantil P3. Es tracta de la narració d’un conte d’uns 45 minuts de durada que té per objectiu ensenyar els nens i nenes què és un riu, els animals que hi viuen i els seus costums.

Una altra de les novetats per al curs 2014-15 és el nou format de ‘Vida d’un riu’, que, a partir d’ara, oferirà a les escoles la possibilitat d’escollir entre sortida llarga de tot el dia o de migdia, fent només dues parades en lloc de tres.

La resta de propostes es mantenen com sempre i són les següents: ‘Bèsties i bestioles de riu’, ‘Coneguem la depuradora’, ‘De la depuradora al riu’, ‘Joc de l’Aiguòmetre’ i ‘El riu a l’escola’. Per la seva similitud, a partir d’ara ‘Com tenir cura dels rius’ s’inclou dintre de ‘Coneguem la depuradora’.

A més, el programa inclou un servei d’assessorament a estudiants que desenvolupin treballs de recerca o similars al voltant del riu.

Les escoles interessades poden obtenir més informació de cadascuna d’aquestes activitats dins l’apartat Educació i promoció dins el web www.besos-tordera.cat. Les inscripcions es poden formalitzar al telèfon 93 842 93 61 o al mail apren@apren.cat d’Aprèn Serveis Mediambientals, empresa encarregada d’impartir el programa educatiu.

Viu el Besòs va néixer el curs 1995-1996. Des d’aleshores, han passat per aquest projecte uns 87.000 alumnes de diferents municipis de la Conca del Besòs.

Comparteix: