- Consorci Besòs Tordera - https://besos-tordera.cat -

Mesures adoptades pel Consorci Besòs Tordera arran de l’estat d’alarma per la COVID-19

Arran de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 que ha ocasionat la declaració d’estat d’alarma, el Consorci Besòs Tordera ha pres una sèrie de mesures encaminades a minimitzar la mobilitat dels seus professionals, potenciar el teletreball i reduir la presència de persones a les seves instal·lacions, tot garantint el correcte sanejament de les aigües residuals, un servei públic essencial lligat a la salut pública.

Pel que fa al personal que desenvolupa la seva tasca diària a les oficines centrals del Consorci, s’ha optat majoritàriament pel teletreball, establint uns serveis mínims presencials d’atenció telefònica i recepció de mercaderies i d’informàtica en horari de 8 a 15 hores. A més, s’ha habilitat el contestador automàtic de forma permanent amb un missatge que indica els números de telèfon mòbil on trucar per ser atesos per departaments, una informació que també està disponible en aquesta web (vegeu enllaç [1]), així com a l’exterior de l’edifici.

Per la seva banda, també s’han aplicat mesures per facilitar el confinament del personal que treballa a les 27 EDAR que actualment gestiona el Consorci. En aquest sentit, s’ha apostat pel teletreball per als tècnics de sistemes de totes les plantes i s’han establert dies rotatius de teletreball i treball presencial entre els caps de planta i els adjunts de planta, per evitar la coincidència entre ells. Així mateix, el personal operatiu present a les EDAR s’ha reduït al mínim indispensable, tot garantint la no coincidència física a les instal·lacions, i s’ha establert un calendari de rotació i un horaris més reduïts, amb serveis d’atenció telefònica fora d’aquests. El Servei de Control d’Abocaments funciona amb total normalitat mitjançant atenció telefònica i torns d’inspecció.

Tots els professionals que han d’estar presencialment a qualsevol de les instal·lacions del Consorci han rebut a més una sèrie d’indicacions pel que fa a mesures de prevenció i higiene i se’ls ha dotat del material necessari per dur a terme la seva activitat amb total seguretat.

Amb aquest pla de contingència, des del Consorci es vol preservar la salut del seu equip humà, facilitar la nova realitat que pateixen moltes famílies amb infants i gent gran al seu càrrec i seguir garantint el normal funcionament del servei de sanejament.