El programa educatiu “Viu el Besòs” ha posat en marxa durant aquest curs un concurs de fotografia i un altre de dibuix

Durant aquest curs 2016-2017, el nostre programa educatiu “Viu el Besòs” ha ofert la possibilitat als seus participants de formar part de dos concursos. Per als estudiants de primària (de 1r a 6è) es va posar en marxa el Concurs de Dibuix, que havien de dibuixar un bernat pescaire. En total, s’han rebut més de 500 dibuixos, que durant aquest mes de juliol seran valorats pel jurat i d’entre els quals se seleccionaran un primer premi i dos accèssits per cada cicle (inicial, mitjà i superior). D’entre aquests, a més, s’escollirà el dibuix que esdevindrà la imatge del programa educatiu del curs 2017-2018.

Per als estudians d’ESO, s’ha creat el Concurs de Fotografia,  Aquests havien d’enviar una instantània sobre els hàbits que cal seguir a la llar per fer una bona gestió de l’aigua. En aquest cas, el jurat atorgarà un primer premi i un accèssit.

El segon accèssit serà la fotografia més votada al canal d’Instagram del Consorci (consorcibesostordera) entre els dies 1 i 15 de juliol. Finalment, 8 joves han pres part d’aquesta iniciativa.

L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc en un acte públic que se celebrarà a la seu del Consorci durant la segona quinzena de setembre.

Resultats del programa educatiu durant el curs 2016-2017

Un total de 4.973 estudiants, procedents de 88 escoles de 24 municipis de la conca del Besòs, han participat durant el curs escolar 2016-2017 en aquest programa.

De les 9 activitats que ofereix aquest programa, ‘Vida d’un riu’ ha estat novament la més sol·licitada, amb 2.028 alumnes. Es tracta d’un itinerari d’un dia durant el qual es visiten els tres punts d’un riu (curs alt, curs mitjà i curs baix). La resta d’activitats segons nombre d’assistents han estat ‘Coneguem la depuradora’ (750 alumnes), ‘El riu a l’escola’ (675), ‘Joc de l’aiguòmetre’ (475), ‘Bèsties i bestioles’ (405), ‘De la depuradora al riu’ (375), ‘Rius de conte’ (175), ‘Com tenir cura dels rius’ (75) i ‘L’estat ecològic dels rius’ (15).

Més informació aquí.